Diseminacija

Prispevek v ŠCC novicah, leto 2016, št. 1

SCC novice junij 2016 str 11

O aktivnosti učenja, poučevanja in usposabljanja v Celju

Predstavitev šole in dijakov za srečanje v Celju

Prispevek v zborniku VIII. mednarodnega simpozija “Interdisciplinarnost logistike in prometa” v Sarajevu, BIH

Sprotno dogajanje na projektu objavljamo na Facebook strani Medpodjetniškega izobraževalnega centra. 

Spletna stran projekta na diseminacijski platformi programa Erasmus+

 


Predstavitev projekta na mednarodnem simpoziju v Sarajevu

Od 5. – 6.10.2017 je v Sarajevu potekal 8. mednarodni simpozij Interdisciplinarnost logistike in prometa. Na simpoziju je naša profesorica Petra Selič predstavila projekt Erasmus+ Green Car Share. Tema projekta predstavlja za večino udeležinih držav (razen Hrvaške) nekaj novega, naprednejšega. Vemo, da v večini dežel bivše Jugoslavije še ne dajejo poudarka na ločevanju odpadkov ter skrbi za okolje. Tako smo zadovoljni, da smo lahko naše bogate izkušnje in znanje delili z drugimi, da bodo tudi oni sledili naši poti, ki si prizadeva za čistejše in bolj zdravo okolje.

Več informacij o simpoziju in fotografije dogajanja si lahko ogledate tukaj.

 


Podjetniške delavnice v Celju – zadnje projektno srečanje

Med 15. in 19. februarjem 2017 smo v okviru projekta Green Car Share, ki ga financira Evropska unija preko programa Erasmus+, na šolskem centru gostili zadnjo mednarodno projektno aktivnost učenja, poučevanja in usposabljanja. V mednarodnem partnerstvu, ki se zaključi konec meseca avgusta in je potekalo dve leti, sodelujejo 4 srednje šole: iz Avstrije sta to HTL Weiz in BHAK/BHAS Weiz, iz Hrvaške Tehnička škola Čakovec in naš šolski center. Mednarodne projektne aktivnosti v Celju se je udeležilo več kot 50 dijakov in učiteljev tujih partnerskih šol. Pri izvedbi mednarodne aktivnosti je na različne načine sodelovalo in pomagalo tudi več kot 15 dijakov in učiteljev naših srednjih šol.

Aktivnost je bila namenjena krepitvi podjetniških kompetenc dijakov in vključenih učiteljev. Organizirane so bile dvodnevne podjetniške delavnice z zanimivimi temami in gostujočimi predavatelji ter podjetniki, ki so že uspeli s svojimi podjetniškim idejami. Preostale dni našega druženja smo spoznavali »ustroje« električnih avtomobilov in spoznavali e-mobilnosti iz vseh možnih vidikov. Avstrijski partnerji so se na srečanje pripeljali s petimi e-avtomobili. Tako smo imeli sodelujoči možnost od blizu spoznati in raziskati Teslo, Renault Zoe in BMW-jev i3. Nič manj pa ni navduševala niti naša električna Dacia, ki so ji jo z velikim veseljem ogledovali in se vozili na testne vožnje. Predvsem jih je najbolj navdušilo dejstvo, da je e-Dacia rezultat skupnega dela naših dijakov in učiteljev.

Poleg krepitvi  strokovnih  in  poklicnih kompetenc je  bilo srečanje  namenjeno tudi  medsebojnemu spoznavanju in druženju. Skupaj smo raziskovali Celje z okolico in se odpravili na izlet v Ljubljano. Ob večerih so nas povezovale skupne družabne igre in večerje. Srečanje je bilo nepozabno in nam bo še dolgo ostalo v lepem spominu.

 

__________________________

Del gradiv iz podjetniških delavnic

Predstavitev delavnic

SWOT analiza povzetek

Do poslovnega načrta po korakih

Še o finančnih zadevah…

Network Reuse (predavanje ge. Marinke Vovk)

Prostofer (Andraž Mlaker)

 


Mobilnost in mednarodni projektni sestanek v Čakovcu na Hrvaškem – “EKOTEKMA”

Na šolskem centru že imamo izkušnje z električnim avtomobilom – učitelji so skupaj z našimi dijaki med praktičnim poukom predelali klasični avtomobil Dacia Sandero v električno vozilo. Predelava je potekala pod okriljem Srednje šole za storitvene dejavnosti in logistiko, ki deluje pod okriljem centra, zato smo za to mobilnost izbrali dijake te šole. Le-ti so se od 25. 5 do 29. 5 2016 mudili v Čakovcu, kjer so spoznali kolege s Hrvaške in Avstrije. Skupaj so odkrivali nova znanja, lepote in zgodovino mest (Čakovec, Samobor, Zagreb), govorili tuje jezike ter tekmovali v športnih aktivnostih.

 

Naš e-vozni park

Ekotekma

Osrednja nit mobilnosti je bila ekotekma, tekmovanje z e-avtomobili. To ni bila klasična dirka v pospeševanju, temveč dirka, kjer smo merili porabo električne energije električnih avtomobilov in jo nato primerjali s porabo goriva pri klasičnem avtomobilu z motorjem na notranje izgorevanje.

Ekotekma se je začela v Grazu. Zjutraj 25. maja 2016 so proti Čakovcu krenili električni Tesla S in dva Renaulta Zoe (ostali s kombijem in avtobusom). Naslednji dan so se tekmi na Hrvaškem priključili Nissan Leaf in e-Golf ter e-tovornjak nemške družbe Fuso. Drugi dan se je eko vožnja odvijala po Međimurju in je potekala v treh delih.

Prvi del tekme je potekal od Čakovca do Preloga, s skupno razdaljo 20 kilometrov. Pot je potekala od Štefanca, Male Subotice, Palovca, Donjega Pustakovca, Svetega Juraja v Trnji do Čehovca. Na mestnem trgu v Prelogu smo izvedli krajše promocijske aktivnosti. Navzoči na trgu v Prelogu so si lahko ogledali naše e-avtomobile in se z njimi odpeljali na krajšo testno vožnjo.

Drugi del ekotekme je potekal od Preloga do Murskega Središča, v skupni dolžini 33 kilometrov. Sledila je predstavitev vozil, kjer so lahko meščani pogledali pod pokrove e-avtomobilov in postavljali vprašanja o električnih avtomobilih med sprehodom na obrežju reke Mure.

Zadnji, 17 kilometrski odsek, je potekal od Murskega Središča do Čakovca, z zaključkom tekme na mestnem trgu. Električni avtomobili so povzročili pravo malo razburjenje med meščani, med obiskovalci je bil tudi župan občine Čakovec Stjepana Kovača.

 

Tekma po ekotekmi…

Če smo na poti od Graza do Čakovca in ekotekmi po Međimurju merili porabo avtomobilov na dolge proge s počasno vožnjo, smo na avtocesti Čakovec – Zagreb merili porabo e-avtomobilov pri hitri vožnji. Cilj tega potovanja je bil, poleg testiranja porabe pri hitri vožnji, tudi obisk tovarne avtomobilov Rimac v Sveti Nedelji. Dijaki so se sprehodili skozi proizvodnjo podjetja in se učili o materialih, ki jih uporabljajo. Ugotovili so, da je večina delov, ki se uporabljajo v super avtomobilih, ročno proizvedenih. V podjetju Rimac se ne ukvarjajo s serijsko proizvodnjo avtomobilov, ampak proizvajajo avtomobile izključno po naročilu, njihova osnovna dejavnosti pa temelji na novih tehnologijah. V podjetju proizvajajo tudi električna kolesa, ki lahko dosežejo največjo hitrost do 70 km/h z baterijo 1,5 kWh, kar omogoča odlično avtonomno vožnjo. V podjetju Rimac izdelujejo tudi plovila na e-pogon.

 

Rek “Prazna vreča ne stoji pokonci” še kako velja pri električnih avtomobilih. Za svoje delovanje potrebujejo dokaj pogosto polnjenje baterije. Ker na Hrvaškem mreža e-polnilnic še ni tako bogato razvejana kot kot v sosednjih državah, smo morali biti pri načrtovanju poti zelo iznajdljivi, da je pot potekala gladko in da niso drugi udeleženci, ki so se vozili s “klasičnimi” prevoznimi sredstvi, ostale preveč čakali. Prijetno nas je presenetila bencinska črpalka Lisinski, ki je ponujala možnost hitrega polnjenja s 50 kWh moči, ki je za manj kot dve uri napolnila baterije naših avtomobilov. In to brezplačno!

 

Hrvaški kolegi so nam pripravili zelo zanimivo predavanje o zgodovini električnih avtomobilov, standardih, borbi za standardizacijo priključkov in polnilnih postaj v Evropi ter navodila in način delovanja polnilnic za električne avtomobile. Predavanje je imel g. Nenad Radek iz SCAME. Pod njegovim vodstvom smo si pobliže ogledali polnilno postajo pri podjetju ELCOP, kjer smo napolnili še našo Teslo S.

Skratka, naše pet-dnevno popotovanje je bilo zelo barvito. Povezovali smo teorijo in prakso, vseskozi bili zelo delavni, na koncu pa smo naše znanje tudi preverili – s kvizom in predstavitvijo rezultatov eko tekme.

Tehnična šola Čakovec, naša šola gostiteljica, ima vse zasluge za pridobitev novih znanj in izkušenj, ki smo jih usvojili tekom mobilnosti. Hkrati smo hvaležni za njihovo gostoljubnost, ki je mobilnost le še obogatila.

Pozdravčki od vseh nas 🙂

 


Aktivnost učenja, poučevanja in usposabljanja v Weizu, Avstriji

15 dijakov šol šolskega centra Celje in 2 spremljevalca, so se med 5. in 9. februarjem 2016 v Weizu v Avstriji mudili na prvi 5- dnevni projektni aktivnosti učenja, poučevanja in usposabljanja.

Med bivanjem v Avstriji so se dijaki srečali z drugimi udeleženci projekta, dijaki iz Avstrije in Hrvaške ter njihovimi spremljevalci – Antonom Edlom, Udo Payerjem iz srednjih šol HTL in BHAK/BKAS Weiz ter Sandro Vidović in Silvio Štefancem iz Tehničke škole Čakovec na Hrvaškem.

Najpomembnejši del srečanja je bilo zagotovo predavanje o virtualnih podjetjih in delavnicah o poteku dela v virtualnih podjetjih, delitvi podjetij v sektorje ter komunikaciji in poslovanju med virtualnimi podjetji v BHAK/BHAS Weiz. Udeležencem so predstavili tudi Evropsko združenje virtualnih podjetij. Dijaki so postavljali vprašanja s področja virtualnega poslovanja podjetij, na katera so odgovarjali avstrijski dijaki in njihovi učitelji. 

Predavanje o spletni strani e-twinning in komunikacijski zmogljivosti na tej platformi je pripravil glavni koordinator projekta Anton Edl. S prijavo v sistem so dijaki preizkusili osnovne funkcije te aplikacije v skrbniškem in uporabniškem načinu. Pri tem so imeli nemalo težav, za katere upamo, da jih bomo tekom projekta premostili. 

 

Ogledali smo si šolske prostore obeh partnerskih šol iz Weiza. V času našega obiska je potekal redni pouk, učitelji in dijaki pa so vključevali udeležence projekta v učni proces. Med drugim so nam predstavili tudi projektni laboratoriji, laboratorij za avtomatizacijo in robotiko, laboratorij za elektrotehniko in elektroniko, kjer so učenci merili površinske upore na preciznih digitalnih multimetrih.

Obiskali smo Zotterjevo tovarno za čokolado v Riegersburgu in seveda združili prijetno s koristnim. Poleg degustacije čokoladnih izdelkov so se dijaki in spremljevalci seznanili s samim proizvodnim procesom ter avtomatizirano proizvodno linijo v podjetju, prav tako pa so videli, kako podjetje pridobiva električno energijo za lastno uporabo. Celotno elektrarno napaja 60% sončne energije iz devetih sončnih celic s skupno močjo 64,8 kW in enim generatorjem, ki ga proizvajajo bio-odpadki iz proizvodnje čokolade.

 

Lastnik podjetja, gospod Josef Zotter (ki nam je skočil v selfie), vozi električni avtomobil Vauxhall Amper, ki je bil parkiran pred tovarno. Podjetje sledi ekološkim tehnološkim smernicam in bo v kratkem zamenjalo celoten voznim park podjetja z električnimi avtomobili.

Naši hrvaški prijatelji z lastnikom podjetja, Josefom Zotterjem.

 

Naslednja postaja je bil mlin Berghofer v Fehringu. Ponašajo se z dolgoletno tradicijo mletja, ki sega vse od 12. stoletja naprej. Predstavili so nam celoten proces obdelave, od zrnja do moke, ki se je raztezal v treh nadstropjih. V preteklosti je mlin poganjala vodna energija, sedaj ga poganja elektromotor. 

 

Smučišče in sankališče v Salzstiglu napaja električna energija, natančneje dve veliki vertni elektrarni, ki se nahajata direktno na smučišču.

Vetrnica se nahaja direktno na smučišču.

 

Na Tehnična univerzi v Grazu smo si ogledali laboratorij Nikole Tesle za generiranje visokih napetosti do 10 GV. V laboratoriji po večini izvajajo atestiranja za certificiranje izolatorjev. Edina večja tovrstna laboratorija na svetu se nahajata še v Indiji in na Kitajskem, zato so termini testiranja napetosti v laboratoriju vnaprej zasedeni s strani komercialnih podjetij, to pa tudi prinaša glavni vir zaslužka za fakulteto. 

Poslovili smo se z objemi in obljubo, da se kmalu ponovno srečamo.

Na srečanjih se stkejo pristna prijateljstva 🙂 Matjaž Cizej iz ŠC Celje (levo) in Silvio Štefanac iz TŠ Čakovec (desno) ob poslavljanju.

 

 


Iz prvega projektnega sestanka v Weizu, Avstriji

Prvi sestanek projektne skupine je potekal 16. oktobra 2015 v Weizu v Avstriji. Udeležili so se ga Anton Edl in Udo Payer iz šol iz Weiza, Romina Rapaić, Silvio Štefanac in Branko Stanić iz Tehnične šole Čakovec. Iz naše šole sta se sestanka udeležila Aleksandra Kotnik in Matjaž Cizej.

Vsebina sestanka:

  • Pregled pogodbenih obveznosti (poročanje, aktivnosti, pogoji glede trajanja posameznih aktivnosti, proračun celotnega projekta in posamično po šolah, razlike med prijavljenimi in odobrenimi aktivnostmi glede števila mobilnosti, omejitve glede prenosi med posameznimi postavkami proračuna, nameni porabe posameznih postavk proračuna, elektronska orodja – Mobility tool, platforma za razširjanje rezultatov …).
  • Celostna grafična podoba Erasmus+ – pregled navodil »Graphic Design User Guide«, logotipov E+ in uporaba izjave o omejitvi odgovornosti Evropske komisije.
  • Uskladitev terminov preostalih mednarodnih projektnih sestankov in aktivnosti učenja, poučevanja in usposabljanja.
  • Pregled pričakovanih rezultatov projekta, delitev dela med projektnimi partnerji, roki za izvedbo posameznih nalog.